حبيبتى مين
ا ميت أهلا وسهلا تفضــل اقعد على اي طرابيزة انت تحبهــا., بس شكلك أنت اول مرة تنورنــا..]خد بالك القعدة بمشاريب ...] ,اه صح بقلك ايه... أنت لازم تسجــل عندناعلشان تبقي حبيبنــا , بالزوق بالعافية هتسجــل ..ماتبصليش كده بقلك على الطلاق لتسجل يلا دووس هنا وسجل ولازم تشارك.كمـان.هينزلك خصم عالمشاريب لما تشارك معـانا
فريق الاداره
magic.......ابو تريكه
اضـغـط [URL="http://vvv3vvv.blogspot.com/"]هـنـا[/URL] لـدخـول فـى [URL="http://vvv3vvv.blogspot.com/"]عـالـم غـريـب[/URL]اضغط هنا لدخول فى عالم غريب

حبيبتى مين
ا ميت أهلا وسهلا تفضــل اقعد على اي طرابيزة انت تحبهــا., بس شكلك أنت اول مرة تنورنــا..]خد بالك القعدة بمشاريب ...] ,اه صح بقلك ايه... أنت لازم تسجــل عندناعلشان تبقي حبيبنــا , بالزوق بالعافية هتسجــل ..ماتبصليش كده بقلك على الطلاق لتسجل يلا دووس هنا وسجل ولازم تشارك.كمـان.هينزلك خصم عالمشاريب لما تشارك معـانا
فريق الاداره
magic.......ابو تريكه
اضـغـط [URL="http://vvv3vvv.blogspot.com/"]هـنـا[/URL] لـدخـول فـى [URL="http://vvv3vvv.blogspot.com/"]عـالـم غـريـب[/URL]اضغط هنا لدخول فى عالم غريب

حبيبتى مين
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

دخول

descriptionيا لهوي الحقيني: جوزها بيحبها و بيفسحها كمان!!!!  Emptyيا لهوي الحقيني: جوزها بيحبها و بيفسحها كمان!!!!

more_horiz
بسم الله الرحمن الرحيم..

أنا حابة النهاردة أطرح موضوع مهم بيواجهنا كلنا.. و اكيد انت أو أنتي مريتي بيه ع الاقل مرة في حياتك و ده رقم مش معقول طبعا!!!!!!!!!!!

عمرك جربت انك تكون مثلا جايب مجموع كبييييير و حد يقوللك في وشك: ايه ده هو انت شاطر كده؟؟؟؟؟

عمرك شفت وحدة رايحة تتجوز و جوزها حاببها اوي و مفرحها و مش بيزعلها على قد ما يقدر..و راحوا شهر عسل و راجعين مبسووووووووووووووووطين.. و تلاقي وحدة من عيلتها او معارفها تقول: ايه ده ده جوزها بيحبها و بيفسحهها كمان؟؟ اشمعنى انا؟؟ جوزي مبهدلني و ما بيفكرش بيفسحني.. يا بختيها..

عمرك قابلت طفل زي القمر.. بدر منور.. و فجأة تلاقي عمو او صديق ابوه اما رازعو كلمة: الواد حلو كده ليه؟؟ استغفر الله شوف عيالي يسدوا النفس ازاي؟؟

اكيد انتى قابلت ناس كده و انتي قابلت ناس كده و انا متأكدة.. يا في العيلة او الاصحاب او المعارف او الجيران او حتى واحد غريب كانت راكب معاك في الاتوبيس او المكروباص.. الحاجة دي يمكن الناس ما بتحس انها بتعملها بس ده مرض من امراض القلووووووووب اللي ربنا قال عليه في كتابه العزيز : (( و الذين في قلوبهم مرض )).,, زي الكره او الحقد او الرياء أو الحســـــــــــــــــــــــــــــــــــد..

الحسد ده عواقبو كبيييييييييييييرة اوي .. فياريت نخلي بالنا و نذكر الله دايما..

عايز تتطهر قلبك من المرض البشع ده,,,اعمل كده::

- اذكر الله كثيرا..
- اذا رأيت شيئا فقل ما شاء الله لا قوة إلا بالله..
- ارضى بما أعطاه الله لك..
- أحب الناس.. كل الناس.. و استبدل الحسد بالحب..
- ادعي الله ان ينقي فؤادك و لسانك و عينك..

دي شوية اساليب لو تعرف حد كده حاول تساعده و دايما ارقي نفسك و اذكر الله .. و الموضوع ده مش هزار ده موضوع مصدق من نبينا صلى الله عليه وسلم.. و ربنا يحمينا و يحميكم يا رب من كل عييييييييييييييييييييييييييييييييييين.. و من أمراض القلوب و ينقي قلوبنا و يطهرها..

اللهم نقي قلوبنا بالماء و الثلج و البرد.. اللهم آمييييييييييييييييييييييييين..,..

مع تحياتي و كل سنة و انتي طيبين يا أحبابي و اخواتي Smile

descriptionيا لهوي الحقيني: جوزها بيحبها و بيفسحها كمان!!!!  Emptyرد: يا لهوي الحقيني: جوزها بيحبها و بيفسحها كمان!!!!

more_horiz
iggbgbt8

انا اعرف واحده كده من المغرب تلاقيكى تعرفيها يارجاء

بس موضوع جميل جدا وفوق الممتاز وكل سنه وانتى طيبه

ويارب تكونى موتى الفيرس اللى مطلع عينك

descriptionيا لهوي الحقيني: جوزها بيحبها و بيفسحها كمان!!!!  Emptyرد: يا لهوي الحقيني: جوزها بيحبها و بيفسحها كمان!!!!

more_horiz
ههههههه مرسي يا فؤش انا مفيش فيروس بيعد عندي اكتر من دقيقة

more_horiz
فعلا الحسد ده مشكله

محدش بيحب الخير لحد كل واحد عاوز

يبقى معاه كل حاجه ومش ناقصة اى شئ

وده طبعا مش ممكن يحصل لأن الكمال لله وحدة

اسال الله ان يطهر قلوبنا من المعاصي

جزاكى الله كل خير يا رجاء لاثاره الموضوع

iggbgbt8

more_horiz
الحمد لله
اذا لقيت حد معاق او حاجه ربنا ابتلاه بيها
نقول
الحمد لله الذى عافانا من هذا

اما لو لقيت حاجه حلوه وعاجباك نقول ايه ياشطار
ماشاء الله

ده عن نفسى انا

more_horiz
اعوذ بالله ما حدش يحمد ربنا ابدا ليه كده طب ما في ناس كتير اقل منا بكتير اعفينا يارب
الحمد لله علي اللي احنا فيه موضوع رائع

more_horiz
- أحب الناس.. كل الناس.. و استبدل الحسد بالحب..

فيه ناس كتيرة فعلا حسودة وغيورة وربنا يهديهم يارب
بجد موضوع جميل ياقمر
privacy_tip صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
power_settings_newقم بتسجيل الدخول للرد