حبيبتى مين
ا ميت أهلا وسهلا تفضــل اقعد على اي طرابيزة انت تحبهــا., بس شكلك أنت اول مرة تنورنــا..]خد بالك القعدة بمشاريب ...] ,اه صح بقلك ايه... أنت لازم تسجــل عندناعلشان تبقي حبيبنــا , بالزوق بالعافية هتسجــل ..ماتبصليش كده بقلك على الطلاق لتسجل يلا دووس هنا وسجل ولازم تشارك.كمـان.هينزلك خصم عالمشاريب لما تشارك معـانا
فريق الاداره
magic.......ابو تريكه
اضـغـط [URL="http://vvv3vvv.blogspot.com/"]هـنـا[/URL] لـدخـول فـى [URL="http://vvv3vvv.blogspot.com/"]عـالـم غـريـب[/URL]اضغط هنا لدخول فى عالم غريب

حبيبتى مين
ا ميت أهلا وسهلا تفضــل اقعد على اي طرابيزة انت تحبهــا., بس شكلك أنت اول مرة تنورنــا..]خد بالك القعدة بمشاريب ...] ,اه صح بقلك ايه... أنت لازم تسجــل عندناعلشان تبقي حبيبنــا , بالزوق بالعافية هتسجــل ..ماتبصليش كده بقلك على الطلاق لتسجل يلا دووس هنا وسجل ولازم تشارك.كمـان.هينزلك خصم عالمشاريب لما تشارك معـانا
فريق الاداره
magic.......ابو تريكه
اضـغـط [URL="http://vvv3vvv.blogspot.com/"]هـنـا[/URL] لـدخـول فـى [URL="http://vvv3vvv.blogspot.com/"]عـالـم غـريـب[/URL]اضغط هنا لدخول فى عالم غريب

حبيبتى مين
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

دخول

حصريا علي منتدي حبيبتي مين معجزه فلكيه للمريخ

power_settings_newقم بتسجيل الدخول للرد
مانو
Jaguar
memo
رونى سفير الحب
بوسى وبس
الفنان
ابو تريكه
الفرعون العاشق
أسماء
13 مشترك

descriptionحصريا علي منتدي حبيبتي مين معجزه فلكيه للمريخ Emptyحصريا علي منتدي حبيبتي مين معجزه فلكيه للمريخ

more_horiz
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
معجزة إلهيه سنشاهدها إعتبارا من 27-8-2009

حصريا علي منتدي حبيبتي مين معجزه فلكيه للمريخ 5153

يقول علماء ناسا أن القمر في يمين الصورة والمريخ سيظهران

متقاربين وبنفس الحجم تقريباً في 27 أغسطس 2009م الموافق 6 رمضان 1430هـ ولمدة شهرين.

وسيكون بإمكاننا رؤية المريخ بالعين المجردة بحجم القمر تماما ويقول العلماء إن آخر من رأى المريخ بهذا الحجم هم الفراعنه ومن عاش خلال تلك الفترة من البشر قبل خمسة آلاف سنة ...

ولن يقترب المريخ مرة أخرى بهذا الشكل إلا للبشر الذين سيعيشون على الارض بعد ستين ألف سنة ...

سيبدأ ظهور المريخ اعتبارا الأول من شهر أغسطس2009م ثم يكبر يوميا كلما اقترب إلى أن يصبح بحجم القمــر

في 27 أغسطس 2009م حيث سيصبح على بعد 34.649.589 ميل أي 55.439.342 كلم من الأرض.

سبحانك اللهم لا علم لنا إلا ما علمتنا

{وَمَا تَوْفِيقِي إِلاَّ بِاللّهِ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْهِ أُنِيبُ}

descriptionحصريا علي منتدي حبيبتي مين معجزه فلكيه للمريخ Emptyرد: حصريا علي منتدي حبيبتي مين معجزه فلكيه للمريخ

more_horiz
لا اله الا الله
سبحان الله

descriptionحصريا علي منتدي حبيبتي مين معجزه فلكيه للمريخ Emptyرد: حصريا علي منتدي حبيبتي مين معجزه فلكيه للمريخ

more_horiz
بس الله اعلم بجد يعني و الي عاوز يتاكد اكتر يدخل علي موقع ناسا العربي ^^

JAGUAR

عدل سابقا من قبل Jaguar في الأربعاء أغسطس 05, 2009 10:20 pm عدل 1 مرات

more_horiz
سبحان اللة علم الانسان ما لايعلم

more_horiz
لا اله الا الله
سبحان الله
الله على كل شى قدير

more_horiz
الموضوع ده بقي حاليا علي جميع القنوات الاخباريه :]

more_horiz
اوك ياجاجور ياحبيى
انا نفسى اشوف الظاهره دى بجد
موضوعك جميل اوى

more_horiz
انشاء الله هتشوفها يا تريكه و كل اعضاء المنتدي باذن الله :]

more_horiz
سبحان الله الله قادر على كل شئ

more_horiz
بعد كدة الناس هتروح تصيف فى المريخ

more_horiz
سبحان الله

بس انا برده تقريبا حلمت ان كوكب المريخ كان موجود فوق كوبري 6 اكتوبر
ههههههههه

more_horiz
سبحااااااااان الله

more_horiz
انشاء الله لو الكوكب مناسب للسكن هيكون فيه خطه اننا نصيف فيه :]

ابسط يا فنان هتشوف المريخ جنب القمر مش فوق الكبري : :]

more_horiz
سبحان الله

more_horiz
انا عاوز اقول يا جماعه اننا مش هنطلع للمريخ بعد كده المريخ هو الي هيجي لحد عندنا في تاكس :]

more_horiz
انهارده 27ومفيش حاجه ظهرت

more_horiz
شكرا ليك ياجاجوار على المعلومات الهايله دى

more_horiz
والله يا جماعه ده الي موجود اا قريت الخبر و حبيت ايه و مش من دماغي يعني و قلت الي عاوز يتاكد يدخلي علي موقع ناسا العربي :]

more_horiz
سبحان الله الله قادر على كل شى
لالالالالالا جاجوار متقولش كده انا مصدقك بس انا هدخل الموقع اتاكد بنفسى
ولا ايه هههههههههه
تحياااااتى ليك جاجوار على المعلومات الجامده دى
اقبل مرورى
(((مـــــــــــا نــــــــــــو)))

more_horiz
سبحان الله
الله قدير على كل شئ

more_horiz
فعلا هذة المعلومات صح لانى شوفت الكوكب بس هو كان كوكب المشترى و مكنش نفس الحجم انا شوفتة اقل شوية

descriptionحصريا علي منتدي حبيبتي مين معجزه فلكيه للمريخ Emptyمعجزه فلكيه """"" للأسف"""" خاطئه تماما

more_horiz
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

انا اخوكم فارس الوجود

عضو جديد

لكن جذب انتباهى هنا الموضوع بتاع المعجزه الفلكيه على كوكب الارض

واللى مضمونها اننا هنشوف كوكب المريخ واضح وضوح القمر بدايه من يوم 27 اغسطس

ودا كلام خاطئ بس مش كله

اولا احنا مش هنشوف المريخ بالعين المجرده ابدا حتى ولو كان مداره بييجى فى وقت من الاوقات ويبقى متناسب تماما مع مدار الارض لسببين

الاول وهو سبب علمى وهو تابع لنظريه لويانس كلير العلميه فى حركة الافلاك وهى تقر بالمدار البيضاوى للكوكب مهما كان حجمه وكده يبقى مدارين بيضاويين لا يصح ان نرى الا الاصغر ولا يمكن رؤية ما بالمدار الاكبر

اما السبب التانى هو ببساطه الخطا التانى

ان اللى كان من المفترض ان نراه فى يوم من اول 27 او 28 او 3 او 6 او 12 اغسطس وسبتمبر هو كوكب الزهره لان فعلا بيتكرر مقابلة رؤيه هذا الكوكب بالعين المجرده بعدة حسابات فلكيه متعدده

واسف لاننى طولت كتيير ف الكتابه

وشكرا جزيلا لكاتب الموضوع

وتحياتى

فـــــــــــــــــ الوجود ــــــــــارس

descriptionحصريا علي منتدي حبيبتي مين معجزه فلكيه للمريخ Emptyمعجزة كوكب المريخ

more_horiz
أنا عضو جديد حبيت أعرفكم عليه قبل أي حاجه أنا دانا rgrgtrhryj وبالنسب للخبر ده بجد أنا مصدومه فيه ونفسي أشوف اللي قلت عليه في أقرب فرصه
privacy_tip صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
power_settings_newقم بتسجيل الدخول للرد