حبيبتى مين
ا ميت أهلا وسهلا تفضــل اقعد على اي طرابيزة انت تحبهــا., بس شكلك أنت اول مرة تنورنــا..]خد بالك القعدة بمشاريب ...] ,اه صح بقلك ايه... أنت لازم تسجــل عندناعلشان تبقي حبيبنــا , بالزوق بالعافية هتسجــل ..ماتبصليش كده بقلك على الطلاق لتسجل يلا دووس هنا وسجل ولازم تشارك.كمـان.هينزلك خصم عالمشاريب لما تشارك معـانا
فريق الاداره
magic.......ابو تريكه
اضـغـط [URL="http://vvv3vvv.blogspot.com/"]هـنـا[/URL] لـدخـول فـى [URL="http://vvv3vvv.blogspot.com/"]عـالـم غـريـب[/URL]اضغط هنا لدخول فى عالم غريب

حبيبتى مين
ا ميت أهلا وسهلا تفضــل اقعد على اي طرابيزة انت تحبهــا., بس شكلك أنت اول مرة تنورنــا..]خد بالك القعدة بمشاريب ...] ,اه صح بقلك ايه... أنت لازم تسجــل عندناعلشان تبقي حبيبنــا , بالزوق بالعافية هتسجــل ..ماتبصليش كده بقلك على الطلاق لتسجل يلا دووس هنا وسجل ولازم تشارك.كمـان.هينزلك خصم عالمشاريب لما تشارك معـانا
فريق الاداره
magic.......ابو تريكه
اضـغـط [URL="http://vvv3vvv.blogspot.com/"]هـنـا[/URL] لـدخـول فـى [URL="http://vvv3vvv.blogspot.com/"]عـالـم غـريـب[/URL]اضغط هنا لدخول فى عالم غريب

حبيبتى مين
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

دخول

descriptionادخل ومش هتندم,,,,,,,,,(ارجو تثبيت الموضوع بالقسم) Emptyادخل ومش هتندم,,,,,,,,,(ارجو تثبيت الموضوع بالقسم)

more_horiz
[size=24]
[size=12]
بسم الله الرحمن الرحيم
اولا اتمنا انكم تقروا الموضوع باكمله ونركز كلنا فيه ومش هنندم ابدا بجد بل كلنا هنستفاد منه ان شاء الله وارجوا تثبيت الموضوع في هذا القسم,,,,,,,,,,,
آهات والله في القلب محبوسة ، وأنات في الصدر مكنونة ! ودموع قد ذرفت من العين ونزلت على الخد ، أجعلها حبرا لأكتب هذه الرسالة !

والله مصيبة المصائب ، وداهية الدواهي ، دهّى بها الشيطان فئاما من الناس فأسقطهم في حبائله ، وكاد لهم فأوردهم المهالك ، فانزلقوا مع كل زالق !

تبدأ تلك القصة !

لما أن يدخل الإنسان النت ويغوص في عالم المنتديات بحثا عن فائدة ، أو توجيه نصيحة ، أو قضاء فراغ فيما أحل الله

و لكن ! مع مرور الأيام ، وانقضاء الساعات فإذا بذلك المسكين ، ينسى أن الله يراقبه ، ويطلع عليه ويراه ، وأن ما يكتبه هنا ويدونه هناك قد سجل في صحائف أعماله ( وكل صغير وكبير مستطر )

فتراه بعد أيام بعد أن يفقد مراقبة الله ينقلب على عقبيه ! فيرجع خائبا وهو حسير ، فيسقط مع الساقطين ، وتزل قلمه مع أقلام الغافلين !

فأول تلك السقطات تبدأ عند الخلل في المخاطبة بين الجنسين

أول تلك السقطات لما أن يخاطب الرجل المرأة بأختي الغالية ، ويا أختي العزيزة ، ثم يختم حديثه بأختي الحبيبة !

والمصيبة تعظم والكارثة تشتد لما أن يكون هذا صادرا من المرأة في مخاطبتها للرجل !

أول تلك السقطات يوم أن تضع ذلك الأخت الفاضلة في محادثتها للرجال وجوهًا تعبيرية .. تبتسم لهذا ، وتغمز لذلك ، وتضحك بهههههه للآخر .. وكأن ذلك الرجل بلا إحساس !!
و حتى يعلم حجم الكارثة إسألوا الرجال : أترضون أن ترو أخواتكم وزوجاتكم وهم يرسلون الضحكات والابتسامات للشباب ، ويفعل الرجال معهم نفس الأمر ؟ وما هو حجم الكارثة عندكم ؟

وأول تلك السقطات لما أن تضع تلك المرأة الشريفة ، والطاهرة النقية صورة تحت اسمها أو في توقيعها لامرأة متبرجة ، قد أسفرت عن محاسنها ، أو صورة أخرى لامرأة منقبة ولكن العيون قد فتنت القلوب ...

ونسيت أن هذه الصورة تعبر عن شخصها ولو كانت صورة رسوم !

أو تضع صورة لرجل لا خلاق له من المغنين والمغنيات أو غير ذلك .

فيا أيتها الأخت ! اتق الله في نفسك ! واعلمي أن لك بين يدي الله موقفا ! وسيسالك الجبار سبحانه عن كل كلمة كتبتها ! وكل ابتسامة ابتسمتيها ! وعن كل شاب تأثر قلبه المريض بضحكاتك ، و انجر خلف ميوعة كلماتك !
نعم ستسألين والله عن كل ذلك ( وقفوهم إنهم مسؤولون )

فعندها لا تنفع والله الحسرات ، ولا تغني عنك العبرات ! !

أيتها الأخت !

إن سجلت في المنتدى فلا تسجلي فيه إلا بإسم ثقيل لا دلع فيه ولا ميوعة

وإن تكلمت بكلمة أو كتبت حرفا ! فضعي قول الله نصب عينيك ( فلا تخضعن بالقول فيطمع الذي في قلبه مرض وقلن قولا معروفا ).

وإن كتبت لأخواتك ومازحتيهم ، فتذكري أن في المجلس رجالا يقرؤون ما كتبت ، ويراقبون ما سطرت ! ولو كنت في قسم خاص بالنساء .

وإياك ثم إياك من المراسلات مع الرجال إلا في حدود الضرورة والحاجة الملحة .

واحذري أن تضيفي أحدا من الرجال على الماسنجر أو توافقي على ذلك ، كائنا من كان ، فإن فعلت فهذه أول سقطاتك ثم سيتبعها سقطات أخرى إلا أن يتغمدك الله برحمته .

واحذري الشات! فإنه شتات ومضيع للشباب والبنات ، وأنت جوهرة لا يليق أن تضعي نفسك في مكان غالب من يدخله يريد العبث بك ! يريد أن يدوس شرفك ويلعب بكرامتك ! .

لا تقولي أنا غيرررر أنا أعرف نفسي ! فهذا أمن من مكر الله ! ( فلا يأمن مكر الله إلا القوم الخاسرون ) وكم من فتاة كانت أحرص منك ولكن أين هي الآن ؟

لقد رماها الذئاب ! في ابعد مزبلة لكي لا يشم أحد نتانة فضيحتها ، ولا يسمع صراخ العار منها .

وأنت أيها الرجل وأيها الشاب ! اتق الله نفسك ، فالمرأة أختي وأختك ، وأمي وأمك ، وبنتي وبنتك ، وهي عورة من عورات المسلمين ، فالمأمور سترها لا كشفها ، وحفظها لا انتهاكها

وتذكر : أن من تتبع عورة أخيه تتبع الله عورته ، وفضحه ولو في عقر داره كما أخبر المصطفى صلى الله عيه وسلم بذلك

والجزاء من جنس العمل ، وكما تدين تدان !

وهذه المرأة أيها الشاب ! كتلة من المشاعر والأحاسيس ، فقد تهيج مشاعرها ، وتشعل نار الشهوة في صدرها بأدنى ضحكة ، وأبسط مزحة ! ، وكما أن الرجل يتأثر فالمرأة أيضا تتأثر

ولا تقل لي قصدنا شريف ، وما تريد خيرا ؛ فإن القلوب ضعيفة والفتن خطافة !

فاحذر ذلك أخي الحبيب حتى يحفظ الله عورتك ، ويسترك في الدنيا قبل الآخرة .

وراعي كلماتك وحاسب ألفاظك ، ولا تقل هي بدأت ! ولا تقل هي راسلت ! وهي خضعت بالقول ! فإنها مهما فعلت وقالت فستظل أختنا ، وحق لنا حفظها وصيانتها من عبث العابثين .

وأنت اخي مدير المنتدى ومسوؤله ! تذكر أن الله سيسألك عما استرعاك ، وكل ما يكتب هنا مسجل عليك في صحائف أعمالك إن تهاونت في مهمة المراقبة ، ورأيت المنكرات ثم سكتّ عنه ! ونسأل أن يحفظنا ويحفظ شباب المسلمين وبناتهم اللهم أمين

[/size][/size]

descriptionادخل ومش هتندم,,,,,,,,,(ارجو تثبيت الموضوع بالقسم) Emptyرد: ادخل ومش هتندم,,,,,,,,,(ارجو تثبيت الموضوع بالقسم)

more_horiz
وأنت اخي مدير المنتدى ومسوؤله ! تذكر أن الله سيسألك عما استرعاك ، وكل ما يكتب هنا مسجل عليك في صحائف أعمالك إن تهاونت في مهمة المراقبة ، ورأيت المنكرات ثم سكتّ عنه ! ونسأل أن يحفظنا ويحفظ شباب المسلمين وبناتهم اللهم أمين

descriptionادخل ومش هتندم,,,,,,,,,(ارجو تثبيت الموضوع بالقسم) Emptyرد: ادخل ومش هتندم,,,,,,,,,(ارجو تثبيت الموضوع بالقسم)

more_horiz
]موضوع هايل جزاك الله خيرا بس لو لقدر الله وفى ذنب مش مدير المنتدى بس اللى هيتحملة

دة كتير جدا يعنى لو مشرف شاف موضوع مش كويس وسكت ونفض او عضو ومتكلمش وبلغ اى حد

واكيد اللى كتب الموضوع وهو انسان عاقل ما دام قدر يبحث عن موضوع ويكتبة او ينقلة يبقى انسان

عاقل وعارف ان اللى كتبة فى حاجة مش كويسة ربنا يعتلينا وسيلة معرفة جديدة ..الانترنت..بس احنا واو معظمنا اسئنا استخدمها يعنى المنتدى دة ممكن يكون مكان افادة لينا كلنا كل واحد يستفاد
اللى عندة معلومة يقدمها يفيد بيها اى شخص واكيد ترفية بردو بس ترفية فى حدود مش يخرج عنها
عشان محدش يسمع كلمة او يقرة كلمة مش لطيفة او خارجة عن حدود الادب ياريت فعلا كلنا نلتزم باللى جة فى الموضوع دة
يعنى المشرفين يشدوا حيلهم وينبهوا اى شخص لو سجل باسم مش كويس واحنا الاعضاء بردو علينا عمل

منكتبش مواضيع غير لائقة منسكتش عن اى موضوع غير لائق ونقول لاى حد من الادراة عشان فعلا بدل ما

ناخد ذنوب ناخد حسنات تنفعنا فى اخريتنا

................... بس يا جماعة عايزة اقولكم حاجة

ودى بجد ومش هزار ماجيك فعلا عايز يحذف المنتدى او يلغية عشان الموضوع دة فياريت

يعنى كلنا نتعاون مع بعض عشان اكيد فى ناس بتحب المنتدى واتعلقت بية واستفادت منة

وياريت نعمل زى ما رسولنا الكريم قال .......من راى منكم منكرا فليغيرة بيدة فان لم يستطع فبلسانة فان لم

يستطع فبقلبة وذلك اضعف الايمان..صدق رسول الله صلى الله علية وسلم

اعتذر عن الاطالة ........وجزاكم الله كل خير
........

more_horiz
بسم الله الرحمن الرحيم

اولا اشكرك على الموضوع الجميل وفعلا هو يستحق التثبيت

الإنترنت وسيلة يمكن أن تستخدم في الخير ويمكن أن تستخدم في الشر، فإن استخدمت فيما ينفع الأمة كالدعوة إلى الله تعالى وتعليم العلم النافع كان صاحبها مأجوراً، خاصة أنه يوجد كثير من الناس لا يمكن الوصول إليهم إلا عن طريقها.

دى اكيد بس امتى " اذا تهاون فى مهمة المراقبه "

فله مش من حق الماجيك يحذف المنتدى لسبب واحد ان المنتدى دى من حق الاعضاء كلها ولما يفكر فى شئ زى دى يبقى من حقه ياخذ راى الاعضاء

اولا المنتدى : احنا متواجدين فيه نفيد ونستفيد واكيد كلنا استفدنا او فدنا اى عضو دخل واشترك بأرأنا او مواضعنا

المفروض ياماجيك
ان لما تحصل مشكله مش معنى كده انك تتراجع لا
النجاح لا يتحقق فى غياب المشاكل ولكنه يتحقق فى التغلب على هذه المشاكل .

more_horiz
بصو ياجماعه انا عارف الموضوع
دا اتكتب ليه
وانا هسيب صاحب الموضوع هو الى يعقب وهقول رايى بعدها
والماجيك هو كمان

more_horiz
والله موضوع جميل بس انا راى اى عضو فى المنتدى
يكون يخاف على كيان المنتدى
وحرم نرمى الحمل كله على المدير لان كل واحد ووحده مسو ل عن كل موضوع وكل كلمه بيكتبها
(كا نفس بما كسبت رهينه)
وانا من راى نتعون كلنا ونبقى ايد وحده
وبأذن الله هنحل كل المشاكل مع بعض

more_horiz
السلامو عليكم ورحمه الله وبركاته
اولا كل عام وانتم بخير
ثانيا انا هنا علشان اعقب على الموضوع دا
اتخضيت جدا لما جالى تليفون من تريكا وقالى اخل اعتذر
انا قولت اعتذر عن ايه
قالى عن الموضوع دا
الى قدامى وبعتلى الرابط قولت اوكى فى اول فرصه هقعد نت هتكلم من كل قلبى واشرح وجهة نظرى انا ليه نزلت الموضوع دا
ودلوقتى انا هقول الاساب من وجه نظرى انا
1-بفتح المنتدى لقيت موضوع مكتوب (رايك يهمنا لازم تدخل)
دخلت واتصدمت من الموضوع ممكن يكون الى كاتب الموضوع ناوى خير
ومش هنفترض سوء النيه لانى متاكد انها مش موجود بعد مقريت طرحه للموضوع من وجهة نظره
2-لقيت ردود حد بيشجع وحد بيعارض بس الى بيشجع بيشجع بقوه والى بيعارض بيعارض بيعارض بحنيه
3-حد عزيز جدا على قلبى دخل ووافق
دى اسبابى فى الرد هنا دلوقت
1-انا لاقصد ماجيك
ولا دا منتدى مش كويس علشان اقول كدا
انا مشفتش غير شباب وبنات لما يجى وقت الصلا سلام هقوم اصلى
باختصار الكل هنا محترم وانا لما بكتب الموضوع دا
مش بسئ لحد اطلاقا
بالعكس انا حبيت اصحى ضمير ممكن يكون حب ينام لثانيه
فى المشرفين والمدرين والى اعرفه انو فيه اكتر من مدير فى اى منتدى بيسعدو الادمن فى اختصاصاته لو غاب لو عضو عايز حاجه
وكدا
انا عايز الكل يتفهم وجهة نظرى

واخيرا وليسا اخرا

رساله للاعضاء
المنتدى امانه فى رقبتك انت مسؤال عن كل حرف امام الله
فحافظ على نعمه اعطاك اياها الله انصح من يريد النصيحه
هات حكم من الحياه ناقش سجل حضورك وارائك بمنتهى الشفافيه
هاجم بشراسه كل من يريد ان يهدم بناء جميل
كن عند حسن ظن الله بك يكن عند حسن ظنك فيه

رساله للماجيك

بص ياماجيك

انت بجد بتشتغل بضميرك انت من احسن المنتديات الى شوفتها مش اكبرها
بس من احسنها سر على طريقك شجع من يريد التشجيع
وادعو للخير بكل ماوتيت من قوه وانت اهل لهذا
واسف على الاطاله وارجو ان اكون اوصلت وجهة نظرى للكل
تحياتى

سيف

more_horiz
السلام عليكم
الاول كدة ياجماعة المنتدا دى بتاع مين كلنا عرفين ان الماجيك صاحب المنتدى بس لو بصينا بعين الاخوة والصداقة المحترمة حنلاقى ان المنتدى دا بتعنا احنا الاعضاء واحنا اللى نحافظ علية من مواضيع وردور والكل هنا اخوات واصدقاء ومفيش حد مبيحبش اخوة يعنى كلنا حنحافظ على مشاعر بعض فى كلمنا وموضعنا
شكرا سيف على الموضوع الجميل ده واحنا هنا فى منتدانا
والمنتدى حبيبتى مين
يرحب بكل المحترمين
يعنى الكل هنا محترم الاخر والكل اخوات واصدقاء محترمين واخوات فى الله

بس ياجماعة احنا اللى مسئولين على محافظة المنتدى من اساليب غلط احنا الاعضاء

لان احنا اللى بننقل الموضيع الى المنتدى وعشان كده لازم نخلى بلنا من موضعنا
مش كل حاجة المدير والمسئولين هما مش اتاخروا على حاجة شيفينها غلط برضك

الحديث دا لكل الاعضاء عندك حق يافلة والله

<<.من راى منكم منكرا فليغيرة بيدة فان لم يستطع فبلسانة فان لم

يستطع فبقلبة وذلك اضعف الايمان..صدق رسول الله صلى الله علية وسلم>>

<< وقل اعملوا فسيره الله عملكم ورسولة والمؤمنين>>

يريت تكون معلمتى وصلتلكم بجد موضوع هايل سيف
اقبل مرورى واقبلوا رائى فى الموضوع
تحياااااااااااااااتى
(((اسلام & مـــــــــا نــــــــــــو)))
4125451425

more_horiz
خير ما نبدا به دئما

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

بشكرك ياسيف على موضوع الاكثر من رائع

كل حرف فيه يستاهل ينكتب بماء الدهب

الموضوع قلقلنى جدا لانك ذكرت فيه اشياء كتيرة غلط بتحصل وفى الاخر قولتى انك انت المسؤل عن كل دا

ما كان لى غير ان افكر ان اغلق المنتدى

رجعت وقلت انا منشاء المنتدى بس المنتدى دلوقتى مش بتاعى لواحد
كلمت تريكه وقلتو ان هكون زى اى عضو فى المنتدى ومليش اى صله بالادارة

انا مزعلتش من الموضوع و لا عايز منك اعتزار زى ما بعض الناس قلولك موضوعك دا جه فى وقته

والحمد لله عرضنا المنتدى على شيخ فاضل وشافه وقال انتو ما بتعمل شئ غلط

واتمنى من الجميع المساعده

واتمنى من الاعضاء اختيار الموضيع
المناسبه والهادفه اللى ممكن تلاقلى تجاوب من الاعضاء والرد عليه ونبعد عن الموضيع الرخيصه اللى بننقله من غير هدف

فى اوقات عضو ينزل موضوع كويس ويستاهل المناقشه ويتمنى الرد من الجميع يجى عضو تانى ويرد رد يخرجنا برة الموضوع وينقلب الموضوع شات

للأسف بنشوف كثير من المنتديات فشلت بعد نجاح كبير و السبب غياب المراقبين و المشرفين او يكون المشرف مش بيقوم

بدور كا مشرف وعارف محتوى القسم اللي يشرف عليه

انا مش هقول المفروض نعمل ايه لان كل واحد لو حكم ضميرة هيرعى كل كلمه بيقله

واخيرا وليس اخير

المنتدى ليس بعدد أعضائه بل بترابط أعضائه كالأسرة الواحدة

وكما قال رسول الله عليه أفضل الصلاة وسلام

مثل المؤمنين في توادهم وتعاطفهم مثل الجسد إذا اشتكى منه عضو تداعى له سائر الجسد بالسهر والحمى

وقوله علية افضل الصلاة و السلام المؤمن للمؤمن كالبنيان يشد بعضه بعضا
وفي الختام

اتمنى للجميع التوفيق

واتمنى الجميع قرائت الموضوع بتمعن والعمل به

ومن كان له اضافه او اقتراح يكتبه
سيف اشكرك بحجم السماء التى تظلنا
اخوك سعيد

more_horiz
بجد يا سيف انت موضوعك بيبين حجات كتير و مهما كبرت هااعلم و هتموت ناقص علام برضه دي اولا

ثانيا المنتدي ده بجد من اكتر المنتديات الي لقيه اعضائها شغالين فيها بزمه و مواضيع تمام

ثالثا مفيش عضو او عضوه مش كويسين كملوا معانا

رابعا لو ان مفيش اداره كويسه من مده اتعمل موضوع استفتاء علي موضوع اسمه الثقافيه الجنسيه و كان لازم يتعمل استقتاء عشان الموضوع ده يتعمل او يتلغي و بي الفعل تم رفض الموضوع من قبل معظم الاعضاء اقصد ان تم الرفض معني كده ان الي موجودين في المنتدي مش متقبلين الكلام في الحجات دي و كلنا اخوات و انا بحمد ربنا ان كل اعضاء المنتدي ملتزمين دينيا و اخلاقيا

و لو تم و الموضوع ده اتعمل يبقي ليك الحق في الكلام الي قلته يا سيف ده طبعا مع احترامي الشديد لكلامك

و بعد اذن الماجيك و اذن ابو تريكه اي عضو هيسمح لنفسه ان يكتب كلمه خارجه او يفكر يعمل موضوع زي الي اتعمل ده انا هتسرف كمدير للمنتدي و هيتوقف عضويته

JAGUAR

more_horiz
لالالا يا ماجيك مش انت الي تقول هسيب الاداره انت لو سيبت الاداره مين يشتغل ؟؟؟ علي فكره 4 الي ماسكين المنتدي و شغالين و انت اولهم لو انت سيبت الاداره مش هتلاقيني موجود معاكم انا موجود معاكم هنا عشان فيه اداره و رقابه مش انت الي تقول كده

و خلي بالك الاداره ماجيك و تريكه و فوقش و جاجوار

فوقش في الشغل و مش متفرغ للمنتدي غير في ساعه او 2 و جاجوار كتير مشغول و تريكه هو الي شغال و انت معاه دلوقني افترضنا انت سيبت الاداره هيبقي تريكه لوحده من الاخر انت الي عليك الحمل كله يا رب تقتنع و بلاش داعي ان موضوع مجرد انه تنبيه و بيعمل انتعاشه للمنتدي يخليك تعمل كده و تقول كده

و عشان مفيش كلمه تتقال الموضع الي اتعمل ده الي هو رايك يهمنا هيتحذف و زي ما نبهت و قلت اي عضو او عضوه فكر في الكلام ده او اتكلم كلام خارج هيتوقف الكلام للكل و قبل الكل الكلام ليا

JAGUAR

more_horiz
السلامو عليكم ورحمه الله وبركاته
شكرا للكل واى حد اتكلم فى الموضوع
انا هتكلم دلوقتى بصفتين صفتى الاولى وانى اخو
سيف
وصفتى التانيه وانى تريكا
بالصفه الاولى
انا مكنتش عارف ان الموضوع هيعمل كدا وان دا دل هيدل
على عقل وثقافه من ناس محترمه ليها كل تقدير
دى رساله سيف ومش حابب اكتر فى الكلام
اما عن تريكا فالموضوع دا اتحط علشانى لانى بسهوله
قصرت للحظات فخويا حب يتكلم وينبهنى ومكنش يقصد الماجيك
ولا اى حد فى المنتدى غيرى
ولا ن ضميرنا كلنا صاحى ولا ننا بنحب بعض اوى
ماجيك لما قرا الموضوع قال الكلام ليا لانى المدير الفعلى للمنتدى والمنشا
كلمنى وقالى هسيب الاداره الى ماجيك وبامانه علمنى يعنى ايه اداره
استغربت واتخضيت وسئلت نفسى الموضوع بأسم سيف
ليه فى التوقيت دا
اتصلت بسيف شرحلى وجهة نظره
وقالى انتو مش مؤهلين لكدا ولسا شباب ولو غلطتو غلطه الشاطر
بالف
وكلكم راع وكل راع مسئول عن رعيته
فهمت من كلامه انى غلطت والكل فهم من الكلام حاجات تانيه
الموضوع جامد
وارجو من اى حد كبير وصغير يعمل بالكلام الى فى الموضوع
من عضو لمشرف لمدير
ومن هنا يجماعه بجد احنا عرضنا الامر على شيخ فاضل
وقال اوكى انتو شباب وفرغو طاقتكم بس بشرط
رقبو ربنا فى كل وقت فى كل كلمه لو بتكلم مع واحده كلمها على انها اختك
وانصحها
لو بتكلم مع صاحب كلمه على انك اخوه الكبير خليك قدوه
المنتدى امانه فى رقبتك انت مسؤال عن كل حرف امام الله
فحافظ على نعمه اعطاك اياها الله انصح من يريد النصيحه
هات حكم من الحياه ناقش سجل حضورك وارائك بمنتهى الشفافيه
هاجم بشراسه كل من يريد ان يهدم بناء جميل
كن عند حسن ظن الله بك يكن عند حسن ظنك فيه

واحنا مش بنغلط فى حد وانا عارف وجهة نظر بنوته وكنت موافق بس بجد
اقتنعت اننا مش مؤهلين لكدا
فيه مواقع فيها داكاتره فى جامعه الازهر والجماعات الاسلاميه فى الشرق الاوسط
هما اجدر مننا وفيها اقسام للموضيع دى مش صعب اننا ندخل
ونشوف راى الدين الى فيه صلاح ديننا ودنيانا
عارف انى طولت
اسف على الاطاله وتقبلو تحياتى

more_horiz
بصراحة

الموضوع واضح انو قديم وكتير كمان مش شوية

وواضح اكتر انه فيه مصلحة لكل الاعضاء

بصفتي مراقبة عامة احم احم ههههه

حبيت يطلع الموضوع من جديد ويشوفوه الاعضاء الجدد في المنتدى ويركزو في الكلام

واكيد هو مثبت ما رح اجي واقول يستحق التثبيت

لكن بقول

ينقل للمواضيع المميزة رغم انه قديم وسياسة نقل المواضيع المميزة للقسم الخاص فيها لا تعترف بقديم او جديد

كل التقدير على الموضوع الرائع

واخيرا عرفت مين

lovestory

ههههههههههه

كل الود لجميع من يقرأ هذا الموضوع

more_horiz
بجد بعد الردود دى افتكرمفيش كلام ذيدة اقوله

ولكن يوجد شكر بجد

تحياتى لك صاحب الموضوع

ادخل ومش هتندم,,,,,,,,,(ارجو تثبيت الموضوع بالقسم) 23261hag2t1slzumz3
privacy_tip صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
power_settings_newقم بتسجيل الدخول للرد