دخول


descriptionقـــولـــي بـــقـــي انـــت لـــســـه زعـــلان ... ؟؟؟ Emptyقـــولـــي بـــقـــي انـــت لـــســـه زعـــلان ... ؟؟؟

more_horiz
وبعدين الحزن ورانا ورانا هايسبنا يعنى ويروح فين



(دى كلمه كل واحد بيمر بالحزن او يحصل حاجه تعاند رغبته )


وبينسى الفرح اللى عاشه فى يوم من الايام ويقولك

(انا اصلا كل حياتى غم فى غم)

لا اله الا الله ............ قـــولـــي بـــقـــي انـــت لـــســـه زعـــلان ... ؟؟؟ Doh

طيب اذكر الله كده وحاول تفتكر اى حاجه حلوه حصلتلك ............(هتلاقى كتيييييييييييييييييير واكتر من الحزن كمان)



الله طب ليه زعلان بقى ..........؟؟؟؟؟


اصل الحزن وحش قوى ..........


طب مانا عارفه انه وحش قوى بس لازم منه (دا بهارات الحياه)



بس هى دى طبيعه الانسان البتر والتمرد وعايز الحياه كلها تبقى ابيض بس .......وينسى انها حلاوتها انها كروهات لان الحياه ابيض واسود والوان ...........(دا مش اعلان برسيل على فكره) قـــولـــي بـــقـــي انـــت لـــســـه زعـــلان ... ؟؟؟ Biggrin23


ليه مانتقبلش الحزن ذى مابنتقبل الفرح بسعه صدر؟


لان طبعا هاتقولى هو الفرح زى الحزن ................

اكيد انا معاك وانه لا بالطبع .............

الله طب بتعاندى ليه معايا وعامله فيها فليسوفه وانك فاهمه الحياه

هاقولك عشان فعلا عمرنا ماهنحس بالفرح الا لو كان فى حزن ......يبقى الحزن هو السبب اللى بيحسسنا بالسعاده ....


يعنى ايه المفروض نتقبله ونفرح بيه كمان؟


ليه مفيش عندك احساس قـــولـــي بـــقـــي انـــت لـــســـه زعـــلان ... ؟؟؟ Blink


الله انتى جننتينى معاكى اعمل ايه يعنى ؟


لا انت فهمتنى غلط ....


.انا قصدى بلاش تذمر على الحياه ونوصفها دايما انها ظالمه وبتيجى عليك كتير وانك ماشفتش فيها يوم عدل وانها على طول بتديك على دماغك .....(مش عايزه اقول على قفاك .............بنقى الفاظى اهو) قـــولـــي بـــقـــي انـــت لـــســـه زعـــلان ... ؟؟؟ Biggrin23


طب انت يعنى الوحيد فى العالم اللى بيشوف الحزن؟

لا طبعا


طب بتشوف مصايب الناس ؟


هو انا فاضى مش كفايه مصايبى


طب ماجايز هما فى هم اكتر منك ؟


لا انا عارف انا المنحوس الوحيد فى العالم


طب ابقى جرب كده وشوف الناس (مابتقراءش صفحات الحوادث ولا ايه )


الله هو انا فاضى


سمعت المثل اللى بيقول .......(من شاف بلاوى الناس تهون عليه بلوته )

لا والله مقاطع الامثال من فتره .....


طب انا قولتك اهو


هو انت يعنى اما ربنا يبتليك يبقى مش بيحبك ؟


لا طبعا انت غلطان

دا اثبات لحبك

وانه دايما فاكرك

وانه عايز يخلص منك فى الدنيا ..........والمرض والابتلاء بينقص من الزنوب (مش بيقولك المرض والصدقه بتنزل الذنوب)

.عشان يكتبلك الخير فى الاخره

وتطلع من الدنيا نضيف (عمرك فكرت فى كده).........

اكيد كلنا عارفين كده


(طب ليه حزين وزعلان ومبوز على طول فكها بقى شويه ربنا يفتحها عليك )


يعنى اما افكها واتقبل الحزن هايهون ؟



اه هايهون ...........بس خلى ذكر الحمد كتير على لسانك .........وفك انت بس الميه وتمانين اللى انت راسمها على وشك دى .......

وصلى ع النبى فى قلبك

....وقولنا بلاش تذمر


واوعى تقولى اشمعنا انا قـــولـــي بـــقـــي انـــت لـــســـه زعـــلان ... ؟؟؟ Ag



لان المؤمن مصاب


سامعك بتقول وليه ربنا يبتلينا .....طالما احنا بنصلى ونصوم .ومش بنعمل حاجه غلط ..؟؟؟؟؟؟



هاقول واعيد تانى ..............(مانا فاضيالكوا) قـــولـــي بـــقـــي انـــت لـــســـه زعـــلان ... ؟؟؟ Doh


الابتلاء اولا للمسلمين عشان ايه بقى

طقطق ودانك واسمع معايا



اولا المؤمن مصاب

وبعدين زى ماقولنا فوق ربنا بيخلص منك فى الدنيا

وبعدين مع كل اه بتقولها بتاخد اجر

وكمان دا اختبار من ربنا بيختبر بيه قوه صبرك وايمانك (يعنى ماتقولش انا مؤمن ع الفاضى )


طب تعرفوا ان كل الامراض اللى بتحصل فى البلاد الاجنبيه دى غضب من ربنا عليهم

بس احنا بيبقى ابتلاء واختبار ....وان ربنا يدينا فرصه تانيه نتصالح مع نفسنا ومعاه ...........وكمان بناخد حسنات كتير


زى مرض الطاعون ايام النبى كان ابتلاء للمسلمين وغضب على الكفار واللى يموت منه من المسلمين بيموت شهيد .....


المهم خلونا نرجع للموضوع اصل شكلنا طلعنا منه .............مش عارفه ايه اللى جابنا هنا



واه وعايزه اقولك حاجه ......سيب الدنيا فى حالها بقى ........مش كل مايحصلك حاجه تقول الدنيا مصتقصدانى وحطانى فى دماغها .......



جربت الحزن ؟


ياااااااااااه دا كتيييييييير ميتعدش قـــولـــي بـــقـــي انـــت لـــســـه زعـــلان ... ؟؟؟ 11y


جربت الفرح ؟



اكيد على طول قـــولـــي بـــقـــي انـــت لـــســـه زعـــلان ... ؟؟؟ Clap_1


طب بذمتك زعلان ليه بقى (دا انت خنقتنى) قـــولـــي بـــقـــي انـــت لـــســـه زعـــلان ... ؟؟؟ Doh



طب والمطلوب منى

ولا عايزانى افرح ولا عايزانى احزن ....اعمل ايه ؟

قول الحمد لله علي كل حال



قول بقى انت لسه زعلان ؟

قـــولـــي بـــقـــي انـــت لـــســـه زعـــلان ... ؟؟؟ Bye




تـمر ] اللحظـة بغيابك ..
                          عشر سـاعات ..
   
وعشر سآعات e]بحضورك ]
                                       .. مثل لحظـة ..



 اللــــهَم "
   إنَك تَـرِآه , وآنآ لآ آرَآه ..
   
        فـ إنِ رأيتَـه فرِحاً / فـ أتممِ عليَه فرحتِه
   

وإنِ رأيتـهُ مهوُماً / فـ فرِج هممممهِ



”~
تدريّ متىَ آ̷̷حس أنهإ
 ضّإقت بيا
   
               يوُم آدري ٱنَ آلدنييآ ضآيقققه بيگ . .
   وُ مَ ب يديّ حيله

descriptionقـــولـــي بـــقـــي انـــت لـــســـه زعـــلان ... ؟؟؟ Emptyرد: قـــولـــي بـــقـــي انـــت لـــســـه زعـــلان ... ؟؟؟

more_horiz
الحمد لله على كل حال

مش زعلانة

descriptionقـــولـــي بـــقـــي انـــت لـــســـه زعـــلان ... ؟؟؟ Emptyرد: قـــولـــي بـــقـــي انـــت لـــســـه زعـــلان ... ؟؟؟

more_horiz
تسلم الايادي يامصطفي
وبجد احنا في ايدينا كل حاجة نفرح ونضحك
والحزن ملوش اخر
تقبل مروري

descriptionقـــولـــي بـــقـــي انـــت لـــســـه زعـــلان ... ؟؟؟ Emptyرد: قـــولـــي بـــقـــي انـــت لـــســـه زعـــلان ... ؟؟؟

more_horiz
حلو اوى الموضوع ده
تسلم يا تريكة على الموضوع
وكمان الحمد لله على كل شىء

descriptionقـــولـــي بـــقـــي انـــت لـــســـه زعـــلان ... ؟؟؟ Emptyرد: قـــولـــي بـــقـــي انـــت لـــســـه زعـــلان ... ؟؟؟

more_horiz
هموسه ملوكه سندريلا


منورين




تـمر ] اللحظـة بغيابك ..
                          عشر سـاعات ..
   
وعشر سآعات e]بحضورك ]
                                       .. مثل لحظـة ..



 اللــــهَم "
   إنَك تَـرِآه , وآنآ لآ آرَآه ..
   
        فـ إنِ رأيتَـه فرِحاً / فـ أتممِ عليَه فرحتِه
   

وإنِ رأيتـهُ مهوُماً / فـ فرِج هممممهِ



”~
تدريّ متىَ آ̷̷حس أنهإ
 ضّإقت بيا
   
               يوُم آدري ٱنَ آلدنييآ ضآيقققه بيگ . .
   وُ مَ ب يديّ حيله

descriptionقـــولـــي بـــقـــي انـــت لـــســـه زعـــلان ... ؟؟؟ Emptyرد: قـــولـــي بـــقـــي انـــت لـــســـه زعـــلان ... ؟؟؟

more_horiz
وانا كمان يا تريكه مش زعلان

ربنا يدوم الفرح

كل الحب


تاكد ..... حين تنكسر

لن يرممك سوى نفسك

تاكد ..... حين تنهزم

لن تنصرك سوى ارادتك

فكن اقوى من الحياه والظروف

ومهما حدث

ابتسم





الحب ..... الحياه



descriptionقـــولـــي بـــقـــي انـــت لـــســـه زعـــلان ... ؟؟؟ Emptyرد: قـــولـــي بـــقـــي انـــت لـــســـه زعـــلان ... ؟؟؟

more_horiz
قـــولـــي بـــقـــي انـــت لـــســـه زعـــلان ... ؟؟؟ 557902والحمد الله على كل حال ونحمد ربنا على الابتلاءوانا كمان ياتريكا مش زعلانة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى